Viktig informasjon ang. korona/COVID-19

Solvik Båtforening følger helsemyndighetenes råd og retningslinjer ifm. koronasituasjonen. Med hensyn til båteiere og personalet i havna, ber vi dere om å forholde dere til følgende regler for Solvik denne våren:

1. Er man i karantene eller er i isolasjon kan man ikke oppholde seg på Solvik.
  2. Hold avstand til andre mennesker og unngå at flere er samlet.
  3. Alle må følge FHIs generelle regler for å forhindre smittespredning.
  4. Toalettene er åpne, men det er viktig å tenke hygiene ved bruk.

Markedsplass

Vakttelefoner

Telefonnr til nattevaktene er 67 541444

Ved akutt behov for løft av båt i juli: SMS til 92044940

Slippen / utsettingsrampe

Alle er hjertelig velkommen til å benytte slippen vår for sjøsetting fra tilhenger.

Les mer for instruksjoner og priser

Strøm

Det er kun tillatt med utendørs godkjente kabler for strøm til båtene, alt annet er livsfarlig jfr. Brannvesenet og vår elektriker. Ikke godkjente kabler kuttes eller fjernes uten videre informasjon, kablene må ikke ligge i vannet.

Les mer her.

KONTAKT OSS

Sonia Henies vei 1 1323 Høvik
sbf@solvikbaatforening.no

Fasiliteter

Utleie boder / skap

Vi har etablert 24 boder i størrelsen 125 x 120 x 90 som vi leier ut. Bodene er bygget ut av det gamle mastehuset ved turveien ut av området vårt (bak slippen)

Pris: kr.500,- for medlemmer pr sesong, kr.750,- for ikke medlemmer

Leietaker må selv ha egen lås m/nøkkel, og skal tømmes hver høst innen 15/10

Kontakt: einar@solvikbaatforening.no

Joller på bryggene

17.06.20

Det er en del joller/gummibåter som oppbevares på bryggene. De er til hinder for andre rettighetshavere og må oppbevares på annen måte. Havereglementet sier: "Del av båten eller gjenstander festet til båten (anker, baugspyd, joller og daviter o.l.) må ikke stikke inn over bryggen. Joller skal heller ikke fortøyes bak båten eller legges på bryggen.

Årsmøte 2020 avholdes 8. september kl. 18:30 på Solvik

16.06.2020

Årsmøte i Solvik Båtforening, opprinnelig berammet til mars, ble utsatt med bakgrunn i anbefalingene fra helsemyndighetene. Med  dagens anbefalinger kan vi forvente at det vil være forsvariig å gjennomføre årsmøtet i Solvik båtforenings lokaler 8. september kl. 18:30.

Artikkel om mudringsarbeidet i Anlegg & Transport

10.05.20

Fagtidskriftet Anlegg & Transport har skrevet en artikkel om Viken Sjøtjeneste på jobb for Solvik Båtfrorening, artikkelen finner du her: /Portals/0/Artikkel.pdf

Kameraene i sommermodus

27.04.2020

Kameraene våre er nå satt i sommermodus og viser nå bilder fra bryggene. Har du laget eget bokmerke i nettleseren din husk å endre den til https://solvikbaatforening.no/KameraSommer.aspx. Vintersidene er inaktive i sommerhalvåret.

Korttidsopplag

20.04.2020

Ønsker dere korttidsopplag, send en mail: einar@solvikbaatforening.no (vi starter opp først etter 11. Mai) sett ønsket dato for opptak

Vaktkalender

17.03.2020

Slik finner du vaktkalenderen:

1. Logg deg på
  2. Velg "Min side" i menyen
  3. Under Notafeltet på din side kommer det opp en grønn ramme som angir når du har vakt
  4. Ser du ingen vaktdato under Notat betyr det at du ikke har vakt denne sesongen

Internet explorer virker ikke på de nye hjemmesidene

15.09.2019

Dersom du ikke får logget inn på siden er det sannsynligvis fordi du fortsatt benytter Internet explorer. Microsoft sluttet å supporte IE for flere år siden. Det betyr at det er mange funksjoner som ikke vil virke lenger. Derfor må dere benytte Microsofts Edge nettleser søk på: Edge download. Dere kan også benytte Google Crome, eller Safari.